ديدار وزير فرهنگ و ربيعي با اهالي سينما

۵۲۱ بازديد

جنتي از زير بار سينما شانه خالي كرد!

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: من همه امور سينمايي را به ايوبي و همكارانشان سپردم و هيچ نقشي در سياست‌هاي سينمايي ندارم و خود را شايسته اين نمي‌دانم كه در امور دخالت كنم.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»  علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار نوروزي سينماگران با اشاره به صحبت‌هاي محمدمهدي عسگرپور مديرعامل خانه سينما و تعيين تكليف تعامل بين صنوف سينمايي و دولت گفت: ما كاملا آمادگي داريم كه حدود و مرزهاي خود را بين حوزه‌هاي حاكميتي و صنوف مشخص كنيم.

 

وي ادامه داد: هر كمكي كه بتوانيم در قالب مصوبات و پيگيري قوانين انجام دهيم و حدود و مرز مسووليت ها را بايد شفاف كنيم كه همه تكليف خود را بدانند. همواره هم بر اين تاكيد داشتيم كه دولت نقش سياستگذاري، نظارت و حمايت را داشته باشد و كار را بايد اصناف و بخش خصوصي انجام دهند. 

 

وزير ارشاد با ذكر مثالي گفت: در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال كارهاي اجرايي را به خودشان واگذار كرديم، حتي در برگزاري نمايشگاه كتاب اتحاديه ناشران برگزاركننده اين نمايشگاه هستند و به تدريج كل كار را به خودشان محول مي‌كنيم. 

 

وي افزود: در زمينه سينما هم حاضريم كه كار را به خودتان محول كنيم، حتي جشنواره فيلم فجر و ساير رويدادها را به شما واگذار كنيم.

 

جنتي با اشاره به مدرسه ملي سينما گفت: مدرسه ملي سينما اگر پايه گذاري شده و راه بيافتد، محملي براي استادي نيروهاي پيشكسوت و آموزش نيروهاي جديد باشد تا سينماي ايران به عنوان سينمايي پرقدرت در عرصه جهاني مطرح شود. 

 

وزير ارشاد با اشاره به ضعف مضمون در فيلمنامه‌هاي سينمايي گفت: رشد كيفي و مضمون مي‌بايست بيش از پيش مورد توجه اهالي سينما قرار گيرد. سينماگران به لحاظ حرفه‌اي توانمند هستند و اگر فيلمنامه‌ خوبي در اختيارشان قرار گيرد، مي‌توانند به خوبي عمل كنند. 

 

وي ادامه داد: بايد فيلم‌هاي شاد و شادابي‌آفرين توليد شود كه بتواند فضا را عوض كند و كارآفريني را به عنوان امري مقدس در جامعه نشان دهد. 

 

جنتي در پايان با تقدير از تلاش ايوبي رئيس سازمان سينمايي گفت: من همه امور سينمايي را به ايوبي و همكارانشان سپردم و هيچ نقشي در سياست‌هاي سينمايي ندارم و خود را شايسته اين نمي‌دانم كه در امور دخالت كنم. 

 

در ادامه اين نشست تفاهمنامه‌اي بين وزارت كار، رفاه و امور اجتماعي و خانه سينما امضا شد كه متن آن به وسيله موئيني نايب‌رئيس خانه سينما قرائت شد. 

 

سخنران پاياني علي ربيعي وزير كار، رفاه و امور اجتماعي بود كه از دغدغه خود در زمينه‌هاي فرهنگ و هنر گفت و در بخشي از سخنانش اشاره كرد: سينما مي تواند حلقه پيوند بين هنرهاي مختلف و صنعت و اقتصاد شود . اين عناصر زنجيره اي را تشكيل مي دهند كه دغدغه ما كه اشتغال زايي است را رفع مي كند.

 

وي ادامه داد: آسيب‌هاي اجتماعي از دلمشغولي‌هاي ما است. هنر و به خصوص سينما وجوه متعالي زيادي دارد و مي‌تواند به گذران اوقات فراغت سالم كمك كند تا امنيت اجتماعي فراهم شود. 

 

وزير كار، رفاه و امور اجتماعي با اشاره به تفاهمنامه امضا شده خانه سينما و وزارت كار و رفاه امور اجتماعي گفت: برنامه‌اي با وزارت مسكن داريم تا تعاوني‌هايي را در اين حوزه براي اهالي سينما فراهم كنيم. اهالي سينما مي‌توانند در اتحاديه‌ها حضور داشته باشند. حاضريم سازمان فني و حرفه‌اي در اختيار ظرفيت‌هاي آموزشي سينما قرار دهيم.

 

ربيعي با اشاره به اينكه در زمينه بيمه بيكاري تا كنون صحبت جدي نشده است گفت:در زمينه صندوق بيمه بيكاري قرار است كه با آقاي جنتي جلساتي را برگزار كنيم. هنرمنداني هم كه بيماري‌هاي حاد دارند مي‌توانند از حمايت‌هاي تامين اجتماعي بهره ببرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد